Komiks.cz - komiksy a recenze

Komiks.cz > Všechny články > Reportáž

Na přelomu října a listopadu se zároveň s prvním letošním sněhem začali do pražské Meetfactory stahovat fanoušci komiksu. Probíhalo zde zahájení sedmého ročníku KomiksFESTu!, na který přijel také americký kreslíř James O’Barr, autor známého komiksu Vrána.
[Václavix]
Vyšlo 21.11.2012 v rubrice Reportáž.

. Celý týden byla Praha v zajetí komiksových bublin, workshopovalo se a tvořilo se, promítaly se filmy, diskutovalo se, podepisovalo se, oceňovalo se, výstavu střídala vernisáž a vernisáž výstavu. Až zazvonil zvonec a festivalu byl konec.
Všechno to začalo v sobotu 27. října v La Fabrice, více čtěte zde.
[pav]
Vyšlo 08.11.2007 v rubrice Reportáž.

. 3-2-1-start!! Druhý ročník festivalového komiksového reje jménem KomiksFEST! vypuknul poslední říjnovou sobotu v pražském klubu La Fabrika. A i když se nekonalo žádné slavnostní zahájení rámované projevy prezidentů, okořeněné tanečky lepých děv a oslazené zdarma rozdávanými karamelami, i když chyběly kamery předních televizních společností, napomádované celebrity a večer celou parádu nezavršil ohňostroj, akce to byla veskrze povedená – alespoň na tuzemské komiksové poměry. A proslovy, slečny a bonbóny vlastně také nechyběly… Komiks.cz přináší exkluzivní (foto)reportáž.
[Sakyk]
Vyšlo 01.11.2007 v rubrice Reportáž.

Comics Salón se poměrně rychle stal úspěšným fenoménem s kultovním nádechem. Před třemi roky začínal v Pezinku jako obyčejná výstava spojená s doprovodným programem. Právě včera skončil jeho čtvrtý ročník (o loňském třetím více zde), kterého se v Bratislavě zúčastnily tisíce návštěvníků. Přínos takové akce se zdá být na jednu stranu jasný, je tomu tak ale i při podrobnějším pohledu?
[Sakyk]
Vyšlo 17.09.2007 v rubrice Reportáž.

Výstava Generace Nula a katalog k ní jsou zřejmě zatím nejlepší demonstrací toho, čeho jsou čeští a slovenští komiksoví autoři schopni. Čím mohl být třeba už Czekomiks a nepovedlo se mu to, Generace Nula opravdu je - reprezentativním, přehledným a shrnujícím počinem, který dává možnost široké veřejnosti uvidět, co těch několik desítek komiksových umělců kutí doma ve svém ateliéru.
[dp]
Vyšlo 10.09.2007 v rubrice Reportáž.

Druhý ročník Crweconu se uskutečnil v sobotu 9. června v prostorách pražského kina Aero. O plánovaném programu i dalších podrobnostech jsme hovořili s vrchním organizátorem Jiřím Pavlovským, fotografie dokumentující zdárný a veskrze komiksoidní průběh akce nabízíme právě teď.
[pav, Sakyk]
Vyšlo 27.06.2007 v rubrice Reportáž.

Domácí komiksová tvorba už si dnes těžko může stýskat na nezájem zahraničí. České komiksy sklidily příznivá hodnocení na několika festivalech, objevila se první alba vytištěná v komiksové Mecce Francii, Alois Nebel (respektive jeho výstava Můj život) putuje nejen po Jeseníku, ale i po Českých centrech po celém světě. Jedním z úspěšných zahraničních projektů je i výstava Historie v českém komiksu, kterou od půli února hostí poznaňská Centrala. Skromná fotogalerie nabízí pohled do prostor klubokavárny Meskal, kde se 15. února odehrála vernisáž za účasti českých (spolu)autorů…
O výstavě čtěte více zde.
[Hibi]
Vyšlo 23.02.2007 v rubrice Reportáž.

Sedím v rychlovlaku TGV z komiksového festivalu v Angouleme (25. – 28. ledna 2007) a snažím se zorientovat ve svých dojmech. Byla jsem tam coby autor na pozvání nakladatele svého alba Anna en cavale. Původně jsem si chtěla psát ilustrovaný deníček, ale brzo jsem pochopila, že to asi nepůjde. Strávila jsem v Angouleme necelé tři dny a zdaleka jsem nestihla podívat se všude, kam jsem chtěla. Tohle jsou jenom zcela subjektivní torzovité poznámky, pro doplnění představy se podívejte na oficiální stránky festivalu.
1. díl deníčku Lucie Lomové čtěte zde.
[-LoM-]
Vyšlo 07.02.2007 v rubrice Reportáž.

Sedím v rychlovlaku TGV z komiksového festivalu v Angouleme (25. – 28. ledna 2007) a snažím se zorientovat ve svých dojmech. Byla jsem tam coby autor na pozvání nakladatele svého alba Anna en cavale. Původně jsem si chtěla psát ilustrovaný deníček, ale brzo jsem pochopila, že to asi nepůjde. Strávila jsem v Angouleme necelé tři dny a zdaleka jsem nestihla podívat se všude, kam jsem chtěla. Přijela jsem později, než plánováno, protože první sníh letošní zimy zavalil ruzyňské letiště a spolknul mi skoro dva francouzské dny. Tohle jsou jenom zcela subjektivní torzovité poznámky, pro doplnění představy se podívejte na oficiální stránky festivalu.
[-LoM-]
Vyšlo 05.02.2007 v rubrice Reportáž.

ComiCZcon, CRWEcon a KomiksFEST! – jako by se blýsklo na nové časy? Snad. Chceme-li si však brát isnpiraci při vzájemném setkávání a obohacování, není na škodu omrknout, jak to dělají jinde – například u našich polských sousedů. Výprava, složená jak ze starých veteránů Prokůpka a Foreta, tak z relativních nováčků Chluda a Hibiho, zamířila na sever, do lodžského Domu kultury, kde se konal už 17. ročník tamějšího komiksového festivalu. Alespoň letmé, leč inspirativní přiblížení atmosféry nechť navodí následující fotogalerie…
[Hibi]
Vyšlo 06.11.2006 v rubrice Reportáž.

V bratislavském areálu SÚZA se o víkendu 15. – 17. září uskutečnil třetí ročník multižánrového festivalu Comics Salón 2006. Přinášíme fotogalerii, která hutnou formou shrnuje vše zajímavé, co se na akci z pohledu komiksového fanouška událo.
Reportáž ze Salónu čtěte zde.
[Sakyk]
Vyšlo 29.09.2006 v rubrice Reportáž.

V bratislavském areálu SÚZA se o víkendu 15. – 17. září uskutečnil třetí ročník multižánrového festivalu Comics Salón 2006. Po veskrze zkušebním prvním ročníku (omezeném v podstatě jen na výstavu v Pezinku) došlo vlastně na zopakování osvědčeného konceptu přelomové dvojky, která loni laťku nasadila zatraceně vysoko. A v tom lze spatřovat asi jediný výrazný nedostatek celé akce – absence jakéhokoliv vývoje, ať již na poli komiksovém či z pohledu celkové koncepce…
Tiskovou zprávu ze Salónu čtěte zde.
[Sakyk]
Vyšlo 27.09.2006 v rubrice Reportáž.

Třeboňský festival animovaných filmů se svému statickému bratříčkovi věnuje dlouhodobě: třetí ročník před dvěma lety za účasti Maxe Andersona hostil výstavu Komiks, obraz, animace z produkce Motu a seminář na téma Comics vs. animovaný film, loni proběhl comicsový workshop (Příliš) dospělým vstup zakázán! s kresbami Zuzany Andělové. A tak ani ročníku letošním nemohla comicsová dílna chybět. A zdaleka nejen ta.
[Hibi]
Vyšlo 03.08.2006 v rubrice Reportáž.

Od 4. do 7. května 2006 se uskutečnil na pražském Výstavišti v Holešovicích 12. ročník mezinárodního knižního veletrhu Svět knihy Praha . A protože docela výrazná pozornost na něm byla věnována i komiksu, nemohli jsme na místě chybět ani my. Výsledkem je následující totální fotoreportáž, zahrnující autogramiády, diskuse, stánky i výstavu, a prozrazující, jak Jirka Pavlovský vítal návštěvníky či proč byl tolik povedený stánek BB/artu…
[Hibi, Sakyk]
Vyšlo 01.08.2006 v rubrice Reportáž.

Vzrůstající domácí zájem o comicsy potvrzuje i řada výstav, které v posledních letech zaplňují různé galerie: počínaje neziskovým Klubem v Jelení přes olomoucké galerie na Pohádkovém jaru a konče renomovanou Galerií českého výtvarného umění. Stranou nezůstává ani brněnská scéna, nicméně letošní první comicsová výstava se odehrála koncem března na severu Čech – v rámci libereckého Veletrhu dětské knihy.
[Hibi]
Vyšlo 31.07.2006 v rubrice Reportáž.

V zapadlém americkém městečku Chagrin Falls poblíž Clevelandu mají několik zajímavých kaskádovitých vodopádů (odtud název), ospale lázeňskou atmosféru, pár obchodů a ani ne čtyři tisíce blahobytně vyhlížejících, lehce podezřívavých obyvatel. Ideální místo, pokud se chcete schovat před celým světem. A mají tam také čich na cizince, zejména ty, co pátrají po jednom z legendárních komiksových kreslířů. Prý se sem vrátil, do místa, kde žil od svých šesti let. Občas se mihne na kole městem, nebere telefony a nečte poštu.
[Elves]
Vyšlo 08.06.2006 v rubrice Reportáž.

Místem s nejspíše největší koncentrací komiksových tvůrců na metr čtvereční (přinejmenším ve střední Evropě) se 26. října od 17.00 staly prostory galerie Kabinet v budově Brněnského kulturního centra (Radnická 4), kde proběhla vernisáž komiksového projektu GAVRON.
[MaF]
Vyšlo 16.11.2005 v rubrice Reportáž.

Téměř 1700 návštěvníků, několik zaplněných místností, řada soutěží, program od přednášek po ukázky japonských mečů. Takový byl Comics Salon 2005. Ať už se Vám podařilo do Bratislavy zavítat nebo o něm víte jen vzdáleně, vydejte se s námi na krátkou vzpomínkovou vycházku po obrázcích …
[Hibi]
Vyšlo 25.10.2005 v rubrice Reportáž.

Salony, leckdy tematicky či žánrově vymezené, bývaly (a jsou) setkáním „pokrevně“ spřízněných umělců. Tentokrát ne vysoké umělecké ambice, ale snaha soustředit lidi stejné krve i ukázat ostatním, zač je toho (v comicsu) loket vedla k uspořádání bratislavského Comics Salonu 2005. V konferenčním objektu, který svou slávu měl dávno již za sebou, se po dva dny vařily bubliny, tekly nervy (u soutěží) a valily se bulvy (u filmů)…
[Hibi]
Vyšlo 24.10.2005 v rubrice Reportáž.

Může být prase hrdinou stripu? A hračky? Může být sedmiletý kluk autorem comicsu? Co je comicsový automat? A co dělat, když máte jen čtvrt vteřiny na život a jen dvě hodiny na comicsový workshop?