Takže mu Sally a Abe začnou říkat Alan, protože tak se jmenoval jejich syn, který padl . pravděpodobně ve válce ve Vietnamu. Je to první z mnoha jmen, která bude náš hrdina během svých dobrodružství používat. V této první epizodě si pak na základě prvních dílčích výsledků pátrání po své totožnosti bude říkat Jake Shelton. A zjistí, že nebude mít příliš klidný život. Pase po něm poručík Hemmings, plukovník Amos a muž, který si říká Mangusta. Plukovník Amos našemu hrdinovi sdělí šokující novinu: je vrahem bývalého prezidenta Williama E. Sheridana. Je snad zbytečné dodávat, že "Třináctka" Amosovi nevěří a že se mu podaří ze spárů nepřátel vždy uniknout.
Příběh je velmi chytře vymyšlen a rytmizován: klidné, oddechové sekvence se střídají s akcí, detektivní pátrání střídají spektakulární útěky. Však také belgický scénárista JEAN VAN HAMME má na svém kontě takové úspěšné seriály jako je CORENTIN, ARLEQIN nebo u nás dobře známý THORGAL. Děj "Třináctky" je pevně logicky sklouben; tušíme, že každá postava, která v příběhu vystupuje, má vlastní psychologii, vlastní minulost i ambice. I když lze vést celkem jasnou dělící čáru mezi "dobrými a zlými" protagonisty, psychologická hloubka způsobuje, že příběh nám nepřipadá plochý ani schematický. K tomu vydatnou měrou přispívá i kresba belgického kreslíře WILLIAMA VANCE. Ten se proslavil hlavně sériemi BRUNO BRAZIL, BOB MORANE a RAMIRO. Jeho kresba je zdánlivě průzračná; Vanceho specialitou jsou barevné přechody na jednotlivých plochách: červená barva stěny v pozadí např. přechází do světle fialové, světla žluté kapota auta přechází do bledě oranžové atd.
.
Vydavatelství Barlow se zkrátka podařilo vydat první epizodu jednoho z nejoblíbenějších francouzských kreslených seriálů. Tuto první epizodu si krátce po její francouzské premiéře roku 1984 koupilo necelých 10 000 čtenářů. V listopadu roku 2000 vyšla již 14. epizoda "Třináctky" v nákladu půl milionu výtisků.
Co vy na to, čeští komiksoví fandové?
Příběh je velmi chytře vymyšlen a rytmizován: klidné, oddechové sekvence se střídají s akcí, detektivní pátrání střídají spektakulární útěky. Však také belgický scénárista JEAN VAN HAMME má na svém kontě takové úspěšné seriály jako je CORENTIN, ARLEQIN nebo u nás dobře známý THORGAL. Děj "Třináctky" je pevně logicky sklouben; tušíme, že každá postava, která v příběhu vystupuje, má vlastní psychologii, vlastní minulost i ambice. I když lze vést celkem jasnou dělící čáru mezi "dobrými a zlými" protagonisty, psychologická hloubka způsobuje, že příběh nám nepřipadá plochý ani schematický. K tomu vydatnou měrou přispívá i kresba belgického kreslíře WILLIAMA VANCE. Ten se proslavil hlavně sériemi BRUNO BRAZIL, BOB MORANE a RAMIRO. Jeho kresba je zdánlivě průzračná; Vanceho specialitou jsou barevné přechody na jednotlivých plochách: červená barva stěny v pozadí např. přechází do světle fialové, světla žluté kapota auta přechází do bledě oranžové atd.
.
Vydavatelství Barlow se zkrátka podařilo vydat první epizodu jednoho z nejoblíbenějších francouzských kreslených seriálů. Tuto první epizodu si krátce po její francouzské premiéře roku 1984 koupilo necelých 10 000 čtenářů. V listopadu roku 2000 vyšla již 14. epizoda "Třináctky" v nákladu půl milionu výtisků.
Co vy na to, čeští komiksoví fandové?