Obě stránky objevil, odnesl si je a požádal Moebia, ať nakreslí pokračování. Moebius souhlasil. Stránky vyšly v 6. čísle "Métalu" a krátce před uzávěrkou dalšího čísla Dionnet urgoval pokračování. Moebius pochopitelně nic neměl, tak se pustil se horečně do práce. Protože si však neudělal fotokopie, neměl tušení, zda to celé bude na sebe navazovat. No a tímto způsobem, to jest za stálého časového tlaku, doprovázeného stresujícími pocity paniky a zděšení, vznikal celý komiks "Hermetická garáž Jerry Cornélia" ("Le Garage Hermétique de Jerry Cornélius").
Zdálo by se, že druhé pokračování vnese trochu světla do . celého příběhu. Spatříme v něm totiž na vlastní oči objekt, jehož existence stojí u zrodu většiny následujících epizod: obrovské, šestikolové, obytné a hermeticky uzavřené vozidlo typu Betrav 2000, které s neutuchající bdělostí a ostražitostí řídí Jerry Cornélius. Tento záhadný muž však do děje příběhu zasáhne až v úplném závěru, kdy vystoupí z Betravu 2000 a vznese se nad chaotický dav, aby pátral po majoru Grubertovi. Neboť hlavní postavou celého komiksu je major Grubert, tvůrce a stvořitel univerza o třech úrovních, na nichž se spletitý děj příběhu odehrává.
V páté epizodě ("Hermetická garáž" se skládá z 37 krátkých epizod) se major osobně vydává na třetí a později i na druhou úroveň, neboť ze své základny na kosmické lodi Ciguri zjistil, že je mu v patách Lewis Cern, alias Jerry Cornélius, kterého za ním nepochybně poslala záhadná a všemocná mimozemské bytost Nagual.
Při tvorbě tohoto komiksu Moebius improvizoval; pokaždé, když se začala rýsovat dějová linie, přerušil tok vyprávění a začal úplně odjinud. Každý měsíc posílal do redakce časopisu Métal Hurlant dvou či vícestránkovou epizodu, která obvykle končila tak, jak je to u komiksů na pokračování obvyklé: v tom nejnapínavějším místě. Jenže následující epizoda nikdy tuto vrcholící zápletku neřešila, ale navodila jinou situaci s novými nebo s již použitými postavami, situaci, která znovu končila v tom nejkritičtějším místě, atd. V roce 1988 byly všechny takto zkonstruované epizody beze změny vydány v albu. Je zajímavé, že pročítáme-li celou "Hermetickou garáž" najednou, popř. několikrát po sobě, zjistíme, že přes veškerou Moebiovu snahu máme před sebou celistvý příběh, ve kterém navzdory velkému množství odboček vysledujeme hlavní dějovou linii: putování majora Gruberta po jednotlivých úrovních umělého světa, jeho neodvratné setkání s Jerry Cornéliem, jiné neodvratné setkání inženýra Barniera s lučištníkem Yetchemem, postupný rozpad Grubertova univerza a závěrečné střetnutí s reprezentantem Bakalitů, rasy, která od nepaměti Gruberta pronásleduje…
Jednotlivé epizody hýří hravými, humornými a působivými . nápady ze světa fantastiky, nonsensu a science fiction. K nejpůvabnějším bych zařadil scény z hlavního města druhé úrovně Armjourthu. Seriál původně vycházel v "Métalu" černobíle, pro album byl neobyčejně zdařile kolorován (na předsádce je uvedeno 6 koloristů). Nicméně osm posledních epizod seriálu se nápadně vymyká hravému ladění předcházejícího děje. Je na nich až příliš znát, že se autor snaží pospojovat co nejvíce dějových linií do umělého celku a dovést příběh k nějakému závěru. Z Jerry Cornélia a z majora Gruberta se stávají američtí superhrdinové, kteří jsou nuceni společnými silami čelit úkladům mocichtivých intrikánů a intrikujících mimozemšťanů.
Postava majora Gruberta (autor jej někdy příznačně nazývá Major Fatal) se neobjevuje v tomto komiksu poprvé. Měla premiéru na stránkách časopisu Pilote, roku 1974 ji mohli spatřit čtenáři deníku France Soir a Jacques Goimard se zmiňuje ještě o dalších dvou kratších příbězích, kde náš major vystupuje. A v albu z roku 1988 je na způsob předmluvy zařazeno třináctistránkové vyprávění o . cestě Houm Jakina a bandity Boaze do opuštěného města Boldezury, kde se chtějí setkat s majorem Grubertem. (Jakin a Boaz jsou jména dvou sloupů, které byly vysoké 18 loktů a stály v předsíni Šalamounova chrámu.) Místo toho jsou však zajati Begnangy a major zastřelí jednoho z Bakalitů. Tím ale Grubertova dobrodružství nekončí. Roku 1995 vydalo nakladatelství Les Humanoides Associés barevné 64-stránkové album "L'Homme du Ciguri", které volně navazuje na "Hermetickou garáž". Je tedy možné, že se s tímto Moebiovým oblíbeným hrdinou ještě někdy setkáme.
Zbývá odpovědět na otázku, co je to vlastně ta "hermetická garáž"? Slovo "garage" má ve francouzštině nejenom význam známý z češtiny, ale znamená i "odstavnou kolej" a v přeneseném smyslu i "bezvýchodné stanovisko či způsob jednání". Takže máme několik možností. Hermetická garáž může být hermeticky uzavřené univerzum, které vytvořil major Grubert a na kterém se celý děj odehrává. Může to být Cornéliova snaha dopadnout majora, snaha, která je předem odsouzená k nezdaru. Nebo to může být hermeticky uzavřená a nepřístupná polokoule, do níž jsou tři stránky před koncem uzavřeni Grubert s Cornéliem. Anebo vlastně cokoliv jiného, co čtenáře komiksu zrovna napadne...