Následující text je (krom drobných redakčních úprav a nemalé porce krácení) dílem samotného autora:
. Když jsem byl nedávno na policejní služebně podrobován jakémusi nezajímavému výslechu, při zmínce o mém datu narození se vyšetřující důstojník šťastně rozzářil a pravil významně: "Jó, 1975, to byl silnej ročník." A skutečně. Člověk, který by v jiném, početně slabším ročníku vynikal, byl mezi svými vrstevníky narozenými v roce 1975 brutálně smeten do průměru, ne-li rovnou nemilosrdně ušlapán. Navzdory nepřejícím okolnostem a vlastní bezprostřední zbabělosti jsem se však ve chvílích nejkritičtějších přistihoval být nečekaně razantním a cílevědomým, díky čemuž jsem své okolí překvapoval nejenom kolísavými úspěchy v regionálních kolech soutěží typu Děti, mír a umění, ale i překvapivými průniky do poměrně prestižních škol. (Neboť pro ročník 1975 byly vlastně všechny školy s deskriptivní geometrií velice prestižní.) Za nechápavého kroucení hlavou širokého okolí jsem nečekaně úspěšně absolvoval výtvarné zpracování porcelánu na keramické průmyslovce v Karlových Varech a posléze i výtvarnou kulturu na Západočeské univerzitě v Plzni. Po krátkém intermezzu stráveném na civilní službě s tělesně postiženými dětmi jsem si koupil počítač, naučil se zapínat monitor a od té doby se pokouším živit jako grafik v různých bezvýznamných reklamních agenturách u nás na dědině, popřípadě v knižním nakladatelství zabývajícím se zájmovou a edukativní literaturou.
.
. Ohledně komiksů, popřípadě délky mého aktivního zájmu o toto mrzké pseudoumění, bych si dovolil poněkud se vymykat drtivé většině zde prezentovaných kolegů. První letmé seznámení s žánrem proběhlo až někdy na střední škole a nemělo nikterak dlouhého trvání, neboť děvčatům v nejsilnějším ročníku se tou dobou začaly nečekaně zakulacovat křivky a v této konkurenci nemohl jakýkoliv jiný koníček dlouhodobě obstát. Komiksové dění nedbale sleduji přibližně pět let, přičemž svou aktivní produkcí jsem začal zasypávat šuplíky sotva před dvěma roky. Tomu však předcházela dlouhá léta uměleckého hledání sebe sama. Styl, jenž je dnes považován za originální a překvapivý, je výsledkem odpudivého množství bizarních experimentů a slepých uliček; v kombinaci s vražedným perfekcionismem je vlastně s podivem, že jsem ho vůbec někdy začal považovat za životaschopný. Během nekonečného hledání vlastního vyjádření jsem pochopitelně prostudoval nemalé množství nejrůznějších vzorů, abych od nich zase vyplašeně utekl ze strachu z plagiátorství a pustil se do dalšího zoufalého hledání. Nikdy nepřestanu milovat autory, kteří se jmenují třeba Born, Šlitr, Šalamoun, Velíšek, Poš, Holý, Lada, Švankmajerovi, Lamr, Vyčítal, Čech, Miró, Klee, Mordillo, Trondheim, Sfar, Groening, de Crécy, Anderson, můj tatínek… a početná parta dalších, na které jsem zapomněl, ale jejichž práce přesto pokládám za nesmírně imaginativní a neustále podnětné.
.
Komiks nepovažuji za nic definitivního, snažím se jej používat ke ztvárnění určitých představ, vizí nebo příběhů, které mě napadají většinou v hlavě. Souhrn převážně pošahaných nápadů by mohl kdosi mylně považovat za moji "poetiku", mně se však podobné úvahy svědomitě příčí.
. Momentálně se komiksům věnuji spíše málo než jakkoli jinak, mé stěžejní úsilí míří do poklidných vod ilustrace, a nebojím se přiznat i k tomu, že je to hlavně díky časové náročnosti, kterou pro mě tvorba v bublinotvorném žánru představuje. (Třístránková fraška Brejle vznikala minimálně půl druhého roku, protože relativní spokojenost jsem pocítil až nad její čtvrtou verzí.) Rozhodně však toto médium považuji za natolik podnětné a atraktivní, že se mu budu ve chvílích mystického vytržení věnovat i v budoucnu, už jenom proto, že se již delší dobu začínám povážlivě podobat legendárnímu cimrmanovskému vulkánu, který svou významnou ideovou nadprodukcí zasypal sám sebe. Po šuplíkách se mi volně povalují perspektivní scénáře mimo jiné k apokalyptickému thrilleru Guma, dekadentnímu hororu Salám, filozofickému opusu Trianglie nebo k sérii čtyřlístkovských dobrodružství Létající trolejbus…
Z realizovaných projektů:
. Jacques Prévert: Píseň ptáčníka
(2 strany, barva, 2002)
. Boris Vian: Mravenci / Les Fourmis / Pins and Needles
(7 stran, barva, 2003)
. Peace
(3 strany, barva, Warburger, Zkrat č. 1 - 2003)
. Birds vs. Elephants
(1 strana, barva, 2003)
. Vítr / The Wind
(4 strany, ČB, 2003)
Fred a spol.
(15 stripů, barva, 2003)
.
. Brejle / Blur
(3 strany, barva, zvláštní cena poroty na 1. mezinárodním salonu mladého komiksu v Bělehradě, 2003)
Nekonečná tramvaj
(11 stripů, BW, 2003)
.
. Mlékař / The Milkman
(1 strana, barva, 2003)
. Bez názvu (Ivan Wernisch)
(1 strana, barva, 2003)
. Příhody Rudolfa II.
(4 strany, barva, 2004)
Myšlenka dne
(4 stripy, barva, 2004)
.